torsdag 29. april 2010

Retur Norge...å ei askesky..!!!

Nå ska dåkkår hørra om hjemturen minn:
- 13. april, Eg å Karro reiste fra Trinidad
- 5 timer i taxi t Havana
- Flyr heile nattå t Argentina, via Panama
- 14. april, Eg tar farvel me Karro =(
- Reise fra Argentina, via Spania t London.
- På Heathrow flyplass ane eg fred å ingen fare, dure i vei mot neste fly t Oslo.
-BANG -Der va d stopp gitt...Flye mitt t Oslo sko gått kl 13.00. Siste fly stoppa å gå kl 11.30
- Eg blir sendt videre t ny innsjekking å fortalt at eg må prøva å ombooka flye mitt, men seinare blir eg bare stilt rett i hotellkø, for d e sje mulighet t å få fly videre i dag uansett...
- Eg stille meg i ein DRITLANGE hotellkø...å får omsider plass på et hotell langt ude i gokk!!! Fust itte å ha stått i kø ein goe time, får eg vida KOFFÅR flyene ikkje går...D e ei visse ASKE i luftrommet fra Island som gjør at flyene ikkje kan letta.
-Har ennå ikkje henta bagasjen min, å får beskjed om at eg må vella mellom å henta bagasjen eller å fa shuttlebuss t hotellet! SÅ eg måtte reisa fra bagasjen =(
-På hotelle klare eg å booka nytt fly t dagen itte...Goe mad, goe gang! Tror alt e fint, å ei natt på fint, gratis hotell e sje feil =)
-Dagen itte vise d seg at flyene ikkje går nå heller...D e bare å setta seg på nette å se ka muligheter dårr e...!!
- treffe ei norske buisniss-dama, Brit Elin, å me bjunne å sjekka samen.
-eg får sms fra Inger Lise, som seie at skoleskipet Gann ska kanskje ta turen øve Atlanteren:stavanger-newcastle!!!
-YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIII!!!!
-Me finne nettadressen t gann å ringe di..Hu me snakka me visste ikkje om d va ledig, eller kor dyrt d va, så hu sko ringa opp igjen seinare...
-vente, vente-....
15. april - Fortsatt på gatwick hotell i london...
-MEN me har fått beskje om at me får plass på gann=)!!!! Stormende jubel å hæla i take, å tenna i tapeten!!
- probleme e at me e i london, å båden går fra newcastle....7-8 timers kjøring...
- me sjekke me busser å tog...ALT e overbooka=( KRISE!!!!
Brit Elin har fått kontakt me ein taxisjåfør som kanskje kan kjøra oss...Ringe oss i mårå...
16. april - taxisjåføren gidde ikkje kjøra for d e så lange vei....EG GRIIIIIIIIIIIIIINE!!!!!
-Me måtte ringa å avbestilla Gann ferjå...den ska gå 17. april på kvellen...eg bytte hotell for d e så dyrt her på gatwick..fekk bare fuste natt gratis. Tog subway ALEINA å fant fram t et koselig hotell...sov der ei natt....fortsatt askesky i luftå - ingen fly!!! Bjunte å skiva på nette - vg - om muligheter for å komma seg hjem...om någen sko same vei liksom...
MEN så får eg vida at gann ferjå ikkje kunne gå i går alligavel....an ska gå 18. april på morgenen.
-WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
-17. april, Eg ringe å prøve om d e plass t meg å Brit Elin alligavel på gann...kanskje me finne ein mulighet alligavel...D e dårr=)
- får mld fra Brit Elin om at hu har funne någen dyrere togbilletter på nette..
YES!!!!
- Eg reise t Heathrow for å henta bagasjen=) Finne an heldigvis om litt!!! Brit Elin ringe om at eg må forta meg t hotelle hennes for korte hennes funke ikkje...
- eg tar ein expressbuss tbage...heilt stressa...
-Itte MYE styr å springing fram å tbage endte d me at me fekk kjøpt togbilletter=)
Me kom oss heldigvis fram t Newcastle, å fekk SISTE rom på et hotell!!!
-18. april, Newcastle: taxi ner t kaien...måtte venta någen timer dr før Gann båden kunne gå...
Gikk ganske greit øve Atlanteren, la meg flatt!!! hehe...(bådsyge)!!!
turen øve "fjorden" tog 25 timer!¨
-19. april, HOME SWEET HOME!!!!
Kom til og me på "the news";)



cancelled, cancelled, cancelled....=(

Hotellromme på gatwick













"What to DOOOOO??????"

ASKESKY!!!!!



Simone & Luna, hotell nr 2.


Hadde gitt fra meg begge joggeskoene før eg reiste...trodde jo eg sko beina veien rett jem...
Så eg trava rundt i london i slipperser å sokker...
Følte meg VELDIG smarte...Kaldt va d åg...hehe







SKOLESKIPET GANN!!!!!



Fekk goe mad på båden....Turen øve kosta 5000 kr....uden lugar..



Heldigvis va d fine forhold øve...=)
"hotell nr. 3" =P



Bissy Brit Elin=)

Jekk gått t slutt, Takk for turen, vil helst ikkje gjenta an...haha=p

2 kommentarer:

  1. Stakkars!! For ein hjemreise! off... Eg hadde blitt superstressa...
    Men godt du kom deg hjem t slutt:)

    SvarSlett
  2. Off, stakkar! Va jo litt av ein avslutning på turen...Kan bare tenka meg kor klar du va for ein "kjappe" flytur heim:-) Har du begynt å jobba på SUS igjen?? Må snakkast snart! Klem frå Marie

    SvarSlett